pysselfredag

Har känt mig väldigt huslig idag. Gick upp tidigt, tog en promenad till Granville, köpte större stickor till mitt tjocka garn, mindre garn till mina små stickor, pyssel för att göra egna julkort och lite annat pyssel. Sen gick jag till Whole Foods för att se om de hade saffran. Det hade de, 15 dollar för ett gram men killen som hjälpte mig hitta tyckte att det var väldigt dyrt och letade fram en påse på 100 gram för bara 2 dollar. Tyckte det verkade lite suspekt så smygöppnade påsen och luktade. Det luktade inte så värst mycket saffran så tog den dyra istället.



Homo-mjölk, mitt enorma paket jäst som jag inte riktigt orkar berätta om nu (det var inget spännade i alla fall) och det riktiga saffranet.



Pysslade ihop lite julkort till mina mor- och farföräldrar medans degen jäste, får se om jag kommer ihåg att posta dem före jul bara...



Färdiga! Några blev lite brända, man ska inte sticka med bullar i ugnen.


Nu ska jag gå och fylla på min telefon så att Lexi kan ringa och säga om vi ska till Australienarna och spela beer pong eller inte. Jag hoppas på beer pong. Eller inte, skulle va skönt att va hemma. Eller inte.


Kommentarer
Postat av: kerstin

Haha, vilket bra ordspråk. "Man ska inte sticka med bullar i ugnen, sa flickan". Men det kanske är pojken som ska säga det förresten?

2010-12-20 @ 09:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0