barry

Vi har en stalker på jobbet som vi kallar för Barry. Han är lite utvecklingsstörd och brukar hänga utanför vår affär och stirra på oss men han har aldrig kommit in. En gång hade han med sig en påse popcorn  som han åt medan han kollade på oss vilket fick mig att känna mig som någon slags sevärdhet. När han har stirrat klart brukar han gå och rota lite i nån soptunna och sen kanske han byter affär ett tag. Han är ingen uteliggare, han verkar bara hänga på stan dagarna i ända. Idag stod han och stirrade på oss men vi är vana och han gör ju inget dumt så vi brukar mest ignorera honom. I alla fall så försvann han men kom tillbaks efter ett tag, ställde sig utanför glasdörrarna, höll upp något och log mot oss. I ena handen håller killen en död råtta! Kul! Ashlee tror nu att han har något slags sociopatbeteende och kommer att döda oss alla, haha.


På tal om något helt annat än döda råttor. Lex fick höra för några dagar sen att det skulle snöa i Vancouver i helgen och eftersom hon är från Australien och aldrig sett snö falla så har hon varit helt exalterad de senaste dagarna och inte kunnat prata om nåt annat. Så för en halvtimme sen ringde hon mig och gjorde mig halvt döv genom att skrika i telefonen "Oh my God it's SNOWING outside, it's SNOWING!!!". Jag blev lika exalterad och öpnnade dörren och började skrika som om jag också såg snö för första gången. Skulle vara mysigt om det ligger kvar men det kommer antagligen att regna bort till morgonen.


I morrn är jag ledig, då ska jag och Jorre baka tårta till Lex som fyller år.

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Kul typ den där Barry. Han kan slå sig ihop med Mini, hon brukar lägga döda råttor i vår säng.

2010-11-22 @ 16:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0